Pressmeddelande: 24 Solutions släpper Secure Cloud

24 Solutions släpper Secure Cloud, en AWS-liknande molntjänst för att managera egna moln med drift från några av Sveriges säkraste datacenter. Med Secure Cloud kan kunden själv skräddarsy sin miljö för en flexibel och skalbar lösning så att de bara betalar för den kapacitet de behöver.

24 Solutions Secure Cloud är en IaaS-tjänst baserad på välkända VMware vCloud. På den har man lagt en användarvänlig portal från AirVM där kunder kan skapa servrar efter behov. Kunderna bestämmer själva RAM, CPU, diskstorlek, processor, lagringsutrymme, brandvägg, nätverkskonfiguration och administrerar sedan själva operativsystemen och applikationerna i molnet.

– Våra kunder har efterfrågat ett alternativ till de stora drakarna Amazon och Azure där de kan kombinera det bästa av två världar inom hosting. Nu kan de lägga upp och hantera sina egna servrar hos samma leverantör som de köper sin traditionella hosting, säger 24 Solutions VD Magnus Mårtensson.

När 24 Solutions hanterar all infrastruktur slipper kunderna resursallokera, underhålla, investera i hårdvara och utbilda personal. Att infrastrukturen sedan driftas från några av landets säkraste datacenter och har full redundans underlättar efterlevnad till regelverk som GDPR.

– Att erbjuda Secure Cloud ligger helt rätt i tiden och det är ett optimalt sätt att kunna utnyttja vår säkra infrastruktur, inte minst då det ställs krav på att man vet var data lagras och i vissa fall även att det görs inom Sveriges gränser.

Secure Cloud passar lika bra till att få upp test-/utvecklingsservrar som till produktionsservrar som kräver en stabil, säker och skalbar plattform. Secure Cloud kan växa i takt med företag, stora som små.

• 24 Solutions AB
  • Smedjegatan 2C