Nyheter

Pressmeddelande: 24 Solutions samarbetar med Clavister för att utveckla säkra svenska molntjänster

Örnsköldsvik, 8 mars 2018 – Clavister (NASDAQ: CLAV), ledande leverantör av nätverkssäkerhet, och den svenska molntjänstleverantören 24 Solutions tillkännager att Clavisters säkerhetsprodukter kommer erbjudas som startklara molntjänster till 24 Solutions kunder.

Samarbetet innebär paketering av Clavisters Virtual Next Generation Firewall och andra säkerhetsprodukter som Identity Management, tillsammans med säkra molntjänster från 24 Solutions. Dagens säkerhetsprodukter ska kunna erbjudas som molntjänster, utan behov av lokala installationer och medföljande livscykelhantering.

’’Vi delar en gemensam vision om att erbjuda ”Security by Sweden”- produkter, med ett starkt fokus på säkerhet och integritet. De säkerhetsprodukter Clavister erbjuder passar perfekt med våra produkter och den helhetslösning vi vill kunna erbjuda våra kunder ‘’ säger 24 Solutions VD Magnus Mårtensson.

Även Clavisters Nordenchef Jan Nahlbom ser fram emot samarbetet och menar att 24 Solutions unika erfarenhet och kunskap inom molntjänster och säkerhet (PCI DSS), kommer att innebära att Clavister får en innovativ partner, som positionerat sig i framkanten inom säkerhet och compliance.

’’Molntjänsterna från 24 Solutions både levereras och driftas från Stockholm, och med infrastrukturen placerad i en skyddad miljö, är det svårt att hitta en säkrare molnstruktur, säger Jan Nahlbom.

Om Clavister

Clavister är en ledande säkerhetsleverantör av fasta, mobila och virtuella nätverksmiljöer. Deras lösningar ger företag, molntjänstleverantörer och telekomoperatörer den högsta nivån av skydd mot säkerhetshot. Företaget grundades i Sverige 1997, men kan erbjuda sina lösningar globalt genom sitt nätverk av samarbetspartners.

• 24 Solutions AB
  • Smedjegatan 2C